Horrus - En ny bekantskap!

 Horrus är taggad på hopplektion! - Foto: Jag
 
Idag red jag Horrus på hoppträningen! Verkligen förvånad! Har inte ridit honom tidigare och han var inte alls som jag trott.
Jag hjälpte till att bygga fram och var tvunegn att snurra lädren så jag han inte skritta fram så mycket innan det blev dags för att jogga igång. Men oj vilken motor! Jätte pigg var han. Och kort hals och bekbenen verkligen under sig! Asso verkligen under rumpan på en! Smal över ryggen att sitta på. Lite som att sitta på ponny. Det gick fort att byta ut min gamla bild utav honom till den nya. 
Vi hade två stigsprång idag längs ena långstidan med 20-21 meter mellan. Tror inte ni behöver en banskiss ;) Först hoppasde vi det ena på C-volten i vänster varv. Irene och Bram kom först och bram stannade. Sen kom vi och Horrus stannade oxå, plus två ggr till. Tror dels att Bram stopp spelade in men oxå att jag krävde en ganska hög kavlité på galoppen, att han verkligen jobbade och plockade ihop honom. Det belv nog lite för mycket för honom som inte hoppat mycket alls. Så sen började jag rida mer frammåt och stod i lätt sits, lite mer som att vi lekte, och då var det bara roligt tyckte Horrus! Sen blev han nog lite överraskad oxå. Men sen hoppade han fint! Ibland lite stort men inte så farligt.Sen hoppade vi i högervarv på A-volten. Det gick oxå bra Lite tvekan ibland men annars stabilt. Två gåmnger sparkade han bakut för att det var så roligt.
Efter det kom vi på båda hindren i vänstervarv. Han hoppade jättefint. Dom säger att han hoppar lite som en katt och Stålmannen. Tror att han hoppar med ganska mycket framben framför sig istället för under, han har ju så långa bakben. Efter det blev han lite trött. Vila lite och sen ut i andra varvet. Lika fin där, hoppar långa låga mjuka språng, och det gav en fin känsla hos piloten. Han är inte rädd för att hoppa av stort och det gillar jag verkligen! Jag passar inte så bra på hästar som går i botten. Efter den vändan var han jätte trött, men när vi en stund senare skulle trava av var han som en raket. Haha, tokig häst! 
Fin häst och alltid kul att prova någon ny! 4 av 5 äpplen till Horrus! 
 
 
Visst är han söt! :) - Foto: Jag
 
 Vi får se vem det blir nästa vecka, kanske Horrus igen eller tillbaka till Kotador. Eller Korvete, inte otänkbart. Eller så kommer Carat tillbaka. Han är en så fin pojke! Var inne i hans box idag och pratade med honom, han verkade inte så upprörd över att inte ha fått hoppa på ett tag. Men jag är lite sugen! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte fina bilder!

Svar: Tack :)
isasriddagbok.blogg.se

2016-02-29 @ 21:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0