Carat - Vilat sig i form?

Från kvällens hoppträning, ändra till högre kvalité - Foto: Matilda
 
Det blev hoppträning med Carat ikväll. Superkul var det!
 
Grabben har ju inte hoppat på nästan två månader så trodde han skulle bralla så som han gjorde efter förra jullovet. Men jag hade fel. Några små små bockisar gjorde han i uppvärmningen men annars var han coollugn utöver att han tog bettet ibland.
-18 grader var det och det märktes. Dammigt i ridhuset och lite fruset. Frös om benen, men tårna va varma nästan hela lektionen ut! Vi värmde upp självständigt i alla gångarter, mycket volter och bågar med hjälp av hindren. Han var svår att forma i vänstersidan så fick jobba med den både i höger och vänster vravet, i slutet av galoppen så lossnad det helt okej, jag kändes att det saknades lite när vi hoppade serien på börjt spår. 
Jag lägger inte upp någon ridhusskiss eftersom det kommer synas på filmen hur vi hoppade. Vi kom på hindren och serien två gånger i varje varv innan vi satte ihop det till en bana med långa galoppsträckor, sen avslutade vi med att hoppa hindren i följd. Hindren låg någonstans på 70-80cm. Gick över förväntan och var riktigt roligt! 
 
Även om han tog bettet lite, jag tappade honom lite väl mycket i svängen till räcket när vi red banan och han inte lyfte på hovarna så överdrivet mycket så är jag riktigt nöjd. Snacka om att komma tillbaka och visa att man vill vara med! Fina hästen! Carat får 5 av 5 äpplen ikväll!
 

Kommentarer
Postat av: Tuva

Kul att det gick så bra! :)

Svar: Ja verkligen! :)
isasriddagbok.blogg.se

2016-01-16 @ 15:41:20
URL: http://nouw.com/fattagaloppen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0