Kontador - Gympa

 Kotten förra veckan - Foto: Jag
 
Idag var första hoppasset för hösten, visserligen bara lite lågt, men hästarnma tog i ordentligt! Horrus var med oxå, han har inte varit med sen jag red honom (läs i kategorin Horrus).Han hade jätteroligt med Pernilla som gästspelade idag. Han skulle kunna bli en sån där liten stjärna på omhoppning tror jag!
 
Vi värmde upp med att rida innanför spåret och ställa om, senare även litte flytta några steg i taget. Gallopperade längs fyrkanten men skar av hörnen och red innanför spåret på kortsidan, så blev som en stor oval. 
 
Vi hade två övingar idag:
 
Den första var att trava bommar. Han var SÅ duktig! Andra gången vi kom, så hoppade han lite kråka genom de första tre men sen bara ÅH vad fint han travade över dom! Vi hade skritt avbrott mellan serierna och det gick så bra, han lyssnade så fint! Är så tydlig skillnad mellan att bara trava en bom och flera i rad, en bom är jättesvårt, ju fler desstu lättare!
 
Sen hade vi travbom  -> kryss, sakta av till trav och sen ut i nytt varv. Allteftrrsom så las ett hinder till och han gjorde det så fint även om han överhoppade lite. Hindren var ca 50 cm, skulle tro att han kanske hoppade runt 80cm (?). Andra gången vi kom så var jag säker på att han skulle hoppa av, så då hoppade jag lite före honom, för han behövde en sekunds betänketid. Annars tog vi oss igenom det fint även om det ibland blev lite hackingt(?) till höger och vänster.  Men annars gjorde han allt så moget och fint!
 
Än så länge har vi inte haft några problem med att gå ifrån de andra eller att han protesterar och stannar ute på spåret. Hoppas att det är helt borta! 
 
5 äpplen till oss idag! Mitt fail räddas upp av träningsvärken i ruppan från gårdagens pass ;) 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0