Kontador - På volt och räkna språng

Hej!  - Foto: Jag
 
Ikväll duggade det skönt och var vi full grupp! Är inte ofta något utafv de två händer! Kändes lite trångt att vara 6 st med två nya, så samspelet var inte som vanligt och det gick lite långsamt. Men annars gick det bra! Eddie var med och bockade bara pluttelite!
Idag skulle vi hoppa på volt, det är länge sen nu och jag önskade faktiskt att vi skulle göra det för att se om vi blivit bättre. och det tycker jag. Kämpa fick jag ju men det blev helt okej. Lite jobbigt var det för honom att det låg bommar på marken blandat med hinder (typ 40cm höga). Men vi fick till det!
 
 
Inledde med att rida orange, lila, blå, blå, lila, orange i höger varv bara. sen red vi orange, lila, orange i båda varven. 
 
Sen var uppgiften att få in fyra språng mellan hindren. Började i vänstervarvet, han tog tag och lyssnade inte alls på mina förhållningar, så några fyra galoppsprång blev det då inte. Andra vändan vräkte han sig över 1a, så tog tag ordentligt not 2a. Därefter givk det lite bättre. I högervarv sen gick det mycket bättre! Han lyssnade och tog förhållningarna. Sen fick vi välja vilket varv vi ville ta sista gången, de andra valde höger varv, jag valde vänster. Det är ju lite det där som är svårt. Man vill inte att sista rundan ska vara dålig, men man vill ju utmana sg och testa om träningen i högervarv gett något. Det gick så himla bra. Han lyssnade jättefint och jag kände att jag gjorde rätt som inte safeade på det lätta varvet, utan safeade på det svåra. 
 
Vi hittade inte riktigt känslan som vi haft tidigare i år ikväll, och kanske kommer det vara så ett tag nu när vi har lite delade åsikter om chefspositionen, och det är väl okej. Men jag hoppas att det här snacket är över ganska fort, eller iaf att vi inte inleder hösten med det. Annars är jag nöjd med sista rundan, där kände jag verkligen att jag känner den här grabben, det är safe! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0