Kontador - Vända på bommar

Ren men grå! - Foto: Jag
 
Idag var det terminens första hopplektion, dock hade vi bara några bommar på marken som en lagom mjuk start. Det var bara Lin och solan, och Ingrid och Bochette utöver mig och Kotten idag, så gott om plats! Dock var vi inne, för ridbanan var fortfarande för kladdig.
 
Fick snabba mig när jag kom till stallet idag med att göra mina 8 höpåsar och sen fixa iordning kotten. Men han var inte så smutsig så vi hade det snabbt avklarat. 
Vi jobbade mycket i traven, men la in skritt pauser lite då och då. Vi använde oss inte av bommarna i galoppen, det var nog som det var med traven. Jag fick i uppgift att rida K i lite högre form och det gillade jag, det var svårt ibland men over all tycker jag att han fann sig väldigt bra i det!
 
 
 
De i hörnen red vi på längs fyrkanten, de på medellinjen vände vi lite som vi ville på, serpentiner volter osv. Vi red en stund på slutet på stora mittvolten och vände in när vi kände för det på en liten mindre volt över de två bommarna. han tycker ju att bommar är svårt och det är svårt att lära hon om oxå. jag måste komma i så rätt tempo för att han ska kliva över och inte hoppa eller galoppera efter. Men jag tycker att majoriteten blev bra, så jag är jättenöjd! Han jobbade på bra och blev riktigt svettig, så blev dusch ute på stallbacken!
 

Kommentarer
Postat av: Vanessa

åh så kul at du blev nöjd :D

2016-08-09 @ 10:17:47
URL: http://vanessaandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0