Lubega 2 - Ny bekantskap!

Lubega 2 - Foto: Jag
 
Efter ca 5 veckor utan ridning är nu höstterminen tjuvstartad. Jag rider inte längre Tollan, men istället har jag torsdagar och fredagar på Högvreten. En hopp och en dressyrlektion. Båda för Rebecka.
 
Men terminen har faktiskt inte börjat än, den börjar på fredag. Men jag fick frågan om jag ville vara med på igångsättningen och självklart! Har haft sån abstinens att jag hade varit nöjd om jag så fick rida en åsna. Men det blev bättre än så. Jag fick Rida fuxdamen Lubega 2 på erfarna 20 år. Hon stod på ridskolan när jag var där första vändan, 2005 oxå.
 
Vi var 11 st på den dammiga ridbanan. Jag är ju van vid att vara 5-6 st men det gick fint ändå! Lite roligt faktiskt att vara så många!
 
Ja hade inte så stora förväntningar eller förhoppningar så jag blev positivt överraskad. Mjuk och fin i munnen och en trevlig trav. Jag fick änga största delen av mitt fokus åt att driva. Klumpig som jag är, bröt jag en tå påväg till stallet. Så min vänsterskänkel var lite sjukskriven. Men jag tycker ändå att det gick helt okej för att vara första gången och eftersom hon inte varit igång så mycket. Vi gjorde tre serpentinbågar i traven och red en meter innanför spåret och ställde om i skritten. Sen några varv i galopp längs fyrkanten. 
 Fyra äpplen till Lubega!
 
Efter att jag tagit hand om Lubega efter ridpasset smörjde jag Kontadors hopputrustning. Behövdres verkligen!
 
Imorgon blir det Kontador! Är så förväntansfull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0