Tollan - Inga problem att vara ensam idag!

 Tollan för någon vecka sen - Foto: Jag
 
Red Tollan på förmiddagen innan jobbet idag. Vi var själva i ridhuset och i stallet men idag hade hon inga peroblem med det. Jag behöver inte jaga benen när jag lindade eller akta fötterna när jag borstade. 
I ridhuset var hon lugn, inte seg utan bara lugn. Bra fokus och jätte trevlig. 
Vi höll oss mest på stora mitt volten, men jobbande oxå med sidverts mot stora spegeln. Hon var kvick och snabb i fötterna, ibland tvärade hon lite mycket och tappade bjudningen när jag missade att underhålla henne. 
På volten red vi mycket rakriktat först och sen motställt. Det var lite jobbigare men det blev ett bra resultat. 
Galoppen skötte vi oxå mest på volten, men jag fick inte till den perfekt. Tror att jag skulle behöva ha ut Cajsa snart igen för att få rida lite lektion. 
Men är nöjd med passet! Roliogt hur omständigheterna kan vara så lika två dagar, men ändå blir det hel olika!
4 av 5 fina äpplen till Tollis! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0