Tollan - Inte roligt att vara ensam i stallet

Favoriter; Fanny och Prisse dressyr debut maj 2014 - Foto: Jag
 
I förmiddags var jag hos Tollan, fixade foder och mockade och när jag precis blivit klar med det kommer Ylva, Fanny, som var medryttare på P i ca 5 år, mamma och en väninna till henne och hälsade på. Så himla roligt att träffa henne, det är över ett år sedan vi sågs och hon har varit ett jätte bra sms-stöd nu efter P.
Det blev mycket prat om allt som rör hästar så tiden bara sprang iväg. 
När jag sen tog in tollan så blev hon ensam i stallet. INTE roligt sa Tollan! Så vi fixade klart oss snabbt och smidigt och gick upp till ridhuset, där vi oxå blev ensamna. Hon skrittade på i 170 under framskrittningen, och efter ca 10 min så började vi med att galoppera. Hon sprang av sig bra då och vi fick sen en liten stunds trevlig galopp. Där efter travarbetade vi med lite sidvärts och tempoväxlingar, efter ett tag blev det trevligt :) Jobbade sen på skritten innan vi skrittade av och då och då blev den riktigt bra, men hon slappnade bara av korta stunder. 
Sen ut i hagen och lunch. 
 
 
Eftermiddagen spenderasde med Viktor och Emelie på bio, Zootropolis. Jag och Viktor pratade lite häst, mest Tekla. Mys med en häst-kusin! Mys med en inte häst-kusin oxå! Mina kusiner är bäst! <3

Kommentarer
Postat av: Vanessa Andersson

Kul att du jobbade i skritten, det är den viktigaste gångarten säger de :)

Svar: Ja, det är en viktig gångart! Hon är hopphäst och ser nog lite på skritten som något som är innan någonting annat, därför har hon svårt att "leva i nuet" i skritten :)
isasriddagbok.blogg.se

2016-03-22 @ 08:52:27
URL: http://vanessaandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0