Tollan - Lugnt pass

 
Var skitväder ute så brydde mig inte om att ta med kameran. Så här får ni härlig hoppbild på Emma och Tollan från 2012 - Foto: Jag
 
Idag har jag inte kännt mig helt hundra, trött i kroppen och huvudvärk, pluggat en massa och inte kännt mig helt på topp. Kroppen ville inte mocka sa den men Tollan hade inte stökat till så mycket som tur var. Därför tog Tollan och jag ett lugnt 40 min pass i ridhuset idag i skritt och trav.
 
När vi skrittade fram hade hon raketfart, men när jag kortade tyglarna och började arbeta skritten så skrittade hon lugnare, sänkte formen lite och skrittade mer avslappnat och med ett lite längre steg. Efter att han tagit vara på den fina skritten travade vi på stora mitt volten. Red tempoväxlingar och lätt ställning till höger och sen lätt ställning till vänster i båda varven för att hålla henne uppmärksam och hålla koll på bogarna och rumpan. Ibland sprang hon lite men kom snabbt tillbaka igen. Sen skrittade vi en stund och jobbade på samma sätt. 
På slutet travde vi serpentier. Då hade jag henne nästan helt rak för att hon inte skulle "sladda" och hon blev trevlig och fin :) Och såklart avskrittning på det!
Bra pass med låga krav. 4 av 5 äpplen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0