Tollan - Härlig kväll

Älskar hur fint det är i maj!  - Foto: Jag
 
Idag var det lång dag, slutade strax innan 17 och kände mig inte alls fräsch efter 3 timmar på museeum där vi testade sinnerna och kroppen ordentligt och sen hade oförberedd redovisning. Och så tandvärk på det.
 
Så Tollan och jag höll det kravlöst. Vi red på slingan. Bara 13 garder men kvällssol coh ingen vind så det var riktigt behagligt. Pigg var hon oxå! Ett väldigt go i alla gångarter! Blev mest skritt och trav men lite kort galopp i uppförsbackarna. Försökte ta vara på bjudningen i skritten men hon gick lätt under hand då. På vägen hem blev hon livrädd för en cykel så hon hade svårt att vrava ner, så hon taktande hela vägen hem till stallet, men när jag satt av suckade hon djupt och sen stod hon och sov i boxen medan jag fixade henne och fodret. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0