Carat - ett mycket kärt återseende!

Idag hade jag knasar till det ordentligt, jag hade avbokat mina lektioner den här veckan. Men allt löste sig, ett flax jag egentligen inte förtjänar.
Men då blev det inte Kotten som vanligt, utan min gamla unga vän Carat! Har nog inte ridit honom sen i januari-februari tror jag.

Första 15 min tänkte jag att "är det så här han är!?" för han var inte alls som jag mindes. Pigg tuff och körde en del med mig. Tänkte att jag omöjligt skulle våga styra på hinder med den här grabben!
Men allt eftersom blev det bättre, trotts att jag red rätt dåligt. Hittade inte trampet i stigbyglarna, alldeles för stor sadel och ovan vid så mycket korta steg, hittade inte riktigt magmusklerna och så lyckades jag inte riktigt paketera hans bjudning. Men mot slutet gick det helt okej!

Idag jobbade vi med medellinjen och fyrkanten mest. Galopperade på volt oxå, så sjukt pigg då! Vi jobbade mest med öppna och skänkelvikning. Öppnan tycker jag gick bra, lite si och så med skänkelvikningen.
Det blir iaf 3 äpplen idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0