Kontador - hörnlinjer följt av skänkelvikning

Idag har varit en rätt.... dryg dag. Så var skönt att komma till stallet, packa hö, fixa Kotten och sen rida dressyr en timma.
Lektionen gick bra, värmde upp med öppna i skritt längs medellinjen och trav på "pelhamvolt" följt av galopp på 20m volterna. Jag kan ganska fort upp honom i formen och han gick ganska Stadigt där hela lektionen. Galoppen var han så reglerbar och fin i. Är jättenöjd med den!

Dagens övning var att trava rakt fram matställe på hörnlinjer och sen vi bokstaven skänkelvikning till hörnet längs långsidan. När jag satt rakt och avslappnat så ställde han så fint! Dock lite trixigare att ställa höger, så när jag skulle flytta undan höger och det inte helt gick i genom tenderade jag att vara honom lite för mycket i skänkelvikningen. När vi sen travade av var han jätte fin och höjde ryggen super!
Riktigt pigg idag redan i boxen, men han lyssnade fint och jag är nöjd med passet. Under själva passet fick jag inte så mycket feedback men efter passet så sa Rebecka att hon var jättenöjd och tyckte jag satt riktigt bra och att han gick i fin form. Och det är väl lite vad jag kände oxå. Hade gärna fått till högersidan bättre, men måste ändå ge passet 5 äpplen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0