Kontador - Diagonaler

Bild från Fornboda - Foto: Jana Delfs
 
Så red jag ett till pass direkt efter, hoppning då ju som vanligt. 
 
Vi började ganska snart med galoppen, och Kotten var sååå fin!! Avbrott till trav som var jätte fina och han fattade nästan alltid rätt galopp även om det var på rakt spår, bara när jag var otydlig som han gissade. Men jag är så nöjd med galoppen! Sen travde vi bommarna på serpentin mellan 1/4 linjerna och s red vi diagonalt öäver bommarna. Kotten skötte sig så bra, några enstaka kråksprång med galopperande bakben ur bara. Han klonkade i en gång men blev inte alls rädd!
 
Sen hoppade vi räckerna på volt. Ett stopp fick vi när vi tappade fokus för en sekund, annars vände han superfint!!!
Sen hoppade vi diagonalerna. På den långa slarvade vi lite med vägen ut till F och då drog han iväg lite, men när jag var stenhård på att vi skulle till F så var det nenasproblmas! Sen satte vi ihop alla. Volt två kombinationen volt en kombinationen osv. Vi hoppade bara banan en gång för han var så hima fin och landade i rätt! Kul oxå att se att han inte drog åt vänster i kombinationerna som han brukar när dom står längs långsidan. Jätte fint när vi travade av oxå!
 
Utan tvekan 5 äpplen! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0