Kontador - Byta galopp

Han hoppar så fiint! - Foto Matilda Hassner
 
En lektion helt utan bommar på marken, som gjort för succe!
 
Smuttsig häst idag, så blev lite knappt om tid innan men vi kom upp till ridhuset i tid. Dock grämer det mig lite att jag var segare än Lin :/
 
Banbygge, framskrittning och självständig uppvärmning. Jag började med att trava igång och red sen djupa bogar i förvänd galopp under galopparbetet, bröt inte av en en da gång! Sen travarbete med skänkelvikning, jätteduktig var han!
 
Sen började vi rulla i 8a över räcket. i galopp. Och han landade i rätt, VAR. ENDA. GÅNG! En sån stjärna!!! Han galopperade lugnt och prydligt, kröp in på lite kanske men överhoppade inte onödigt. Sen las de andra två hindren till, så vänster varv hoppa räcket och byta varv över hindret rida ner och sen hoppa gröna, på volt igen och rida ner och hoppa röda upp. Han landadce i fel galopp efter oxrarna ibland, men aldrig på räcket! 
Sista vändan hoppade vi 70-80 cm, då var jag tvungen att lägga upp tempot lite och energin, och han lydde så fint och hoppade då inte av så nära. Jobbigt var det, men så kul! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0