Duran - Älskade grusväg

Underbara väg, den som asfalterar få med mig att göra! - Foto: Jag
 
Efter mitt livs mest intensiva förmidddagspluigg så var jag hemoch åt och gick sen till Duran. På schemat stod endast uteritt och bada häst. 
Vi skrittade fram med Eva och Carisma som jag berättade om i söndags. Vi pratade Högvreten såklart. Sen fortsatte jag och Duran längs vår underbara grusväg, som  va ny fixad, sladdad och nytt grus. Riktigt bra underlag! Har saknat att rida på den väg som jag ridit så mycket på mellan -99 och -14. Han var väldigt mjuk och fin att rida, ibalnd får man någon millisekund då man förstår vilken fantastiskt fin häst man sitter på, men för det mesta är jag alldelse för kass på att rida för att lyckas få känna det. När vi galopperade första gången bortåt så gjorde han en ganska klassisk "Prisse-skruv", så gulligt! På vägen hem överraskade han med att ta bettet och sticka. I did not see that one comming! Men kan inte säga att jag satt löst eller blev orolig, han är ju ändå en gentlaman, även om han är busig ibland! Ca 45 min var vi ute och hade roligt.  
Sen när vi kom tillbaka till stallet var det dags att bada,tävling i morgon, men vad vi inte visste var att varmvattnet nästan va slut. Så duschade Duran, shampoonerade kroppen och slkulle sjölja av när jag inser att det inte blir varmare än ljummet. Attans. Fixade svansen sen i kallare, typ fisljummet vatten, men blev inte super bra. Hans smuttsiga ansikte och pannlugg fick vara. Vi jobbade på med ryktborsten och glansspray ett tag och blev väl okej i pannan. Hoppas verkligen att Cajsa får tid att hinna tvätta luggen innan hon ska knoppa, och att manen ser ren ut även efter att den torkat. 
 
 
 
Idag var det lättare att vara på Upprätta. Kanske pga mitt tajta schema, men när jag skulle gå och hämta hö så gick kroppen in i gamla mönster. Jag gick ut ur stallet på långsidan och skulle bara runda hörnet på uteboxarna, istället känner jag hur benen är på väg in i utestallet till Prisses gamla box. Under så många år rundade jag hörnet på samma sätt, så det är väl inte så konstigt, men det hugger till lite iaf. Men det var bara att skynda vidare för att hinna hem innan det blev dags att åka till Högvreten. 
 
Busig Duran 2012 - Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0