Tollan - Första uteritten någonsin!

 
Fattar inte varför den inte hamnar rätt när den gjorde det i mobilen. Och sorry för kvalitén... - Foto: jag ;) 
 
Japp - idag hände det! Tollan och jag red ut. Jag har ju ridit henne i 3 måander ca 2 gånger i veckan men vi har inte tagit oss ut. Tollan har ju inte stått så länge på Rydboholm och Emma och Tollan hade stora problem med de läskiga grindarna. Men idag red vi på rundbanan och då slipper man tydligen grindar!
 
Banan är 800m och det tar några få min att skritta dit. JAg började med att skritta en bit och sen trava ett varv i vänstervarv. Det blåste väldigt och hon blev lite tittig men det var bara att motsälla. Gick över i galopp, lätt sits, sen i samma varv för att få bort lite överskottsenrgi och galopperade 1½ varv. Skrittade ½ varv och sen trav 1 varv och sen galopp, lättsits, i 1½ varv. Lite trav sen i 1 halvt varv och sen skritt och hem igen. Tog ca 40min. 
Belv inte så mycket arbete idag utan jag la fokus på att läsa av henne. Och hon tyckte nog att det var skönt! För mig blev det dryga 2 km i lätt sits! fick efter bara ett halv varv typ kramp fast inte kram utan bara sjukt himla trött antagligen, i vänser vad. Förstod sen när jag skrittade av att det stiglädret var 1-2 hål längre, det förklarade saken!
 
 
 
Nu är det snart dags att köra dagens andra ridpass, hoppning på Högvreten. Är lite sugen på att rida Carat faktiskt! Tänker fråga Rebecka om han inte är sugen på att vara med snart igen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0