Tollan - Vattenmatta MED vatten i!!

Bild från upprätta - Foto: Jag
 
Red Tollan i ridhuset idag efter skolan. Vi var ensamna. Tollan har nog aldrig varit så tittig förut. På en a 1/4 linjen stod ett räcke med en vattenmatta med lite vatten i. INTE okej tyckte Tollan. Goda 10 min höll jag på att få henne att först gå förbi och sen gå på volt runt. Då blev det bättre men hela hon stelnade till när man närmade sig. Sen så  belv alla hörn farliga oxå. Och hinderluckorna. Och så stod ridhusdörren öppen, så hon hörde alla ljud utifrån extra tydligt. 
Så det var en spännd Tolla idag. I traven jobbade vi på att öka och minska volten, men hon var kort i steget så blev inte lika bekvämt och flytande som det brukar. Galoppen jobbade vi med både på volt på fyrkanten, fick ihop henne hyfsat ibland, men då var det alltid något som var läskligt och hon hoppade åt sidan. Tur att den damen är lätt att sitta kvar på och hyfsat lättläst *peppar peppar*. Efter ca 35 min var hon trött, och det var jag oxå. 
 
Vi har fat bättre pass, men det här var ändå okej :)
 

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Jobbigt när hästen blir så där tittig :P

Svar: Ja, det blir en helt annan ridning då ;)
isasriddagbok.blogg.se

2016-04-08 @ 15:50:34
URL: http://malinkalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0