Kontador - Bra start!

Kontador - Foto: Jag
 
Idag hade jag igångsättningsridning nr.2. Med Kontador idag. Känns så bra att få sitta på honom igen. Sist var den 10/6. Tiden springer!
 
Igår dammade ridbanan, idag var den genom sur. Så det blev 11 hästar i ridhuset istället. Men gick förvånadsvärt bra trotts att det var sjukt varmt och fuktigt. Kändes skönt att sitta på en bekant rygg igen, även om det var trevligt på Lubegas. Kotte har varit igång i två veckort tror jag, och han kändes verkligen fin. Är Rebecka som satt igång honom. 
Efter lång framskrittning började vi göra volter i hörnen. Gick ganska bra,utöver högervarv, då jag hade bruten-tå-foten som ytterskänkel. Gjorde inte så ont, men fokuset gick ändå lite åt att känna efter och jag blev lite svag. <travade sen och gjorde volter vid A och C. Gick fint i första varvet, sen skulle vi byta varv och fortsätta övingen, men jag började rida skrittövningen i trav, har aldrig hänt förr, så då förstod jag hur mycket fokus som gick till den brutna tån. Men är endå imponerad. 1 av 10 hästar gör en annan övning i ett par varv, och det blirinte kaos, tumme up! Efter det pinsamma missödet galopperade vi i båda varven på volterna. Det var det som gick bäst. Hade under hela lektionen lite svårt att hitta en lagom form, och i början tog han inte förhållningarna ordentligt. Vi får se hur det blir i morgon när den vanliga ridningen är igång och det blir bommar. 
Vi får ändå 4 äpplen idag. Jag tycker att det var en bra smygstart iaf!
Sen fixade jag honom och så fick han beta med Solan och Lin en stund.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0