Kontador - Första gången i Torsdagsgruppen

 
Kotten - Foto: jag
 
Ja, idag red jag mitt första pass i torsdagsgruppen. Två känner jag sedan innan; Lin och hennes syrra Maria. Lin rider alltid i hoppgruppen och Maria tittar förbi då och då.De andra 6 st ska jag nog lära känna ganska snabbt :)
 
Vi red ett lättare pass, med mycket skrittinslag och fokus på att hitta tillbaka till en fin sists efter uppehållet.  Grunden var att rida en båge på B-långsidan in mot X från hörnbokstäverna. På andra sidan motställa längs spåret. Först i skritt och sen i trav med avbrott vid X och vid E. Vi red oxå rosettfläta, alltså man vänder upp vid A eller C och så gör man volter åt höger och vänster hela vägen ner till A eller C. 
I galoppen delade vi upp oss på 3 volter och galopperade i båda varven. 
 
I början av lektionen red jag inte på så mycket, men sen sa Rebecka att jag kunde lägga upp tempot lite och då blev känslan mycket bättre. Efter ca 1/3 av lektionen var jag oxå tvuungen att lämnga lädren 1 hål. Ett tag sedan jag red ordentlig dressyr! 
 
Är nöjd med passet. Dock fick jag inte helt igenom galoppen, hade behövt lite mer tid på mig att hitta knapparna.  Men jag tycker att han är värd 4 äpplen, och jag oxå faktiskt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0