Duran

Prinsen och Durasn delade hage många sommrar - Foto: Jag
 
Duran är ett halvblod född 2002  - e. Dionysos, u. Distel, ue. Diamir och tävlas i dressyr men även hoppning lite då och då. Han har gått godkänd S:t gerorges med placering. Han är en otroligt snäll häst! Jag har inte ridit honom på många år, och inte många gånger, men upplevde honom som ganska svårriden, när Cajsa rider ser det såklart lätt ut! Så ska bli spännande att rida honom igen nu under april!
Duran ägs av Cajsa Fornander. Jag skulle säga att hon är min tränare, även om jag inte rider för henne så ofta längre, och mest var hon nog Fanny och Prisses tränare än min och Prisses. Men hon är oxå en god vän till mig. Vi stod flera år uppsatllade på Upprätta och där står de fortfarande. Cajsa jobbar på Roo och åker ut och har privata lektioner. Jag gillar Cajsa väldigt mycket. Hon är en av de tränare som får mig att rida det bästa jag kan. Snäll och ödmju men inte mesig. Passar mig riktigt bra!
 
Första gången jag red honom maj 2011, pigg som bara den var han! - Foto: Matilda Hassner

Kommentarer
Postat av: Josäfin Andersson

Åh vad roligt :D Sjukt fin häst!

Svar: Ja :) Tack!
isasriddagbok.blogg.se

2016-04-02 @ 14:10:35
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0