Tequila - Ett nästan bara kärt återseende

 
 
Det var bara jag och Anna Karin som red lektion igår fredags. Irene rider varannan, Lin va sjuk och Ingrid hade fortfarande ont i kroppen, det blev lite sprickor i revbenen förra fredagen. Hoppas hon kryar fort! 
 
Solan har jag inte ridit sen i somras, så det var en överraskning och väldigt roligt. Kjelle köpte ju P's dressyrsadel av  mig, och den ligger nu på Solans rygg, Så min rumpa kände sig som hemma till 100%. Sen slutet på 2006 till slutet på 2014 att jag flera dagar i veckan i den där älskade sadeln. Då var det ju världens finaste som hade den, men jag tycker att Solan bär upp den utmärkt!
Solan var själv i sin stalldel när jag kom. Så allt var en enda röra och hon visade upp sina framfötter tydligt och väl för mig. I början gick det bra, men sen v ar det som att jag inte dög längre. Tydligen var det bara hon och Bram i en timma på förmiddagen, och då dög inte ens han. Jag lyckades iaf sadla och sätta på skydden på den vilda stickelhåriga damen, men sen tog jag med henne bort till andra stallet och stod i 15 min utanför Be Good och Wille. Snäll som ett lamm då! Så tränsade där oxå i stallgången innan vi gick upp till ridhuset. Där blev jag kallad för Lin tre gånger hahaha! 
 
Som sagt bar vi bara två, Anna Karins man var som tur  var med, och Rebeckas banskiss var inte 174 stöd och 69 bommar utan kort och gott "5 bommar" längs medellinjen. Så det blev serpentiner och slalom för oss. 
 

Men nu, är jag så sjukt trött. Och har börjat trycka i mig choklad. Så resten får ni i morgon. Nu måste jag plugga det sista innan redovisningen i morgon, och lite inför provet på tisdag. På fredag är det två prov, jobbig vecka! 

Edit: 
 Vi började redan i skritten att gå över bommarna. Görja lite volter och vända över ridbanan. Solan kändes lång som vanligt med hennes hals. Det tog ett tag innan jag vande mig. 
Hon skötte övningarna jättefint, slalom från A-C, alltså bommarna blev som långa koner, och serpentiner.
Galoppen var katastrof!! Eller iaf fattningarna. Eftersom vi bara var två, fick jag ingen hjälp alls utan andra hästar. Så fatta ur en hyfsad form, glöm det sa Solan! Blev en hel del som påmminde för mycket om 4 åring på russ ridning ;) Men när galoppen var där så gick det rätt bra. Ibalnd avbrott men innan dom fin. Traven gick oxå bra tycker jag. Så länge man hade henne ordentligt på ytter och inte förböjde så gick det bra. Jag fick ju jobba som bara den men ibland kom det där stunderna när man kände att nu är det riktigt trevligt, och man förstod varför man trivdes med henne varje tisdag i typ 5 månders tid. Vi hoppade ju en gång, det var en katastrof (inte enligt Rebecka men jag kan lova er att vi inte var ett vackert team!)
 
Så jag är nöjd med passet, det var roligt att få rida henne igen. Speciellt i "sin egen sadel" (den hade hon inte när jag red henne regelbundet). Hon var fin och följsam och när jag inte behöved jobba som en tok hade vi det riktigt trevligt! 4 av 5 äpplen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0