Tollan - Sooolig varm daaaag!

 Bara för att hon ser så nyfiken ut här ^^ - Foto: Jag
 
Åh, det var så härligt väder idag! Supermysigt att vara i stallet!
Fixade allt först, bra sällskap i stallet. Tollan ville inte gå in så fick kladda mig ner genom  hela hagen för att hämta henne. Lindade benen, sadel och träns på - och så tomt ridhus! Snacka om härligt!
 
Tollan var fin! Skrittade fram och travade fram länge, volter och serpentiner. Sen över i galopp. Vänster var bättre än höger idag. Jobbade med öka och minska volterna, jobbigt tyckte Tollan så vi gjorde det lite lagom länge :)
 
 
Imorgon är det hoppning på Högvreten - med bara jag och Lin, PÅ HELA DAGEN! Hahaha bara vi som inte missar en lektion för allt i välden ;) Lin har skvallrat till mig, jag står på Kontador. Spännande blir det när vi bara är två i ridhuset!

Kommentarer
Postat av: Lisa Fager

sv: Tack för din kommentar! Himla häftigt det där ändå med intresset för sporten. För de som blivit servade på vägen, som tagit sig en lång bit framåt redan från början behöver nödvändigtvis inte behålla sitt intresse utan jag upplever snarare tvärtom. De som haft det som en självklarhet redan från början har lättast att tappa tråden. Många av mina vänner har slutat att rida, de rider någon gång ibland men har helt tappat det brinnande intresset för hästen även om intresset för ridningen fortfarande finns lite svagt.

Svar: Ja det är verkligen intressant hur det kan bli! Och så finns det ju många som tar upp ridningen igen, efter ca 10 års frånvaro eller när man får barn. Det är så underbart med ridningen, det är aldrig försent!
isasriddagbok.blogg.se

2016-03-25 @ 09:45:50
URL: http://lisafager.com
Postat av: Elin

Roligt att det gick bra! :)

2016-03-26 @ 22:53:59
URL: http://liveloveride.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0