Kontador - Ny fas?

Tröttis - Foto: Jag
 
Idag hade vi lagt träningen lite tidigare, redan halv 6. Så vid  gick vi upp och byggde på utebanan, första hela hopplektionen ute, utöver ett markarbetspass. Jag och Lin tänkte vara smidiga och bygga medan vattenspridaren var på. Gick så där ;) Annars var jag och Lin on fire på ridbanan, vilken tajming vi hade genom hela lektionen. Närmst tankeläsning man kan komma! 
 
 
Egentligen är det kryss, och i början var oxern ett kryss oxå. Men jag orkade inte rita ut det. Hoppas ni ser hur övningarna var!
 
När jag kom låg Kontador och sov, laddade upp tänkte jag men blev inte helt så.
Idag hopade vi låga hinder på linjer. I uppvärmningen kändes det sådär. Seg och inte riktigt med mig. Så tog ett spö och det blev lite bättre. Mellan att vi hoppade övningarna så slog han av helt och var så seg och ville inte gå från gruppen när det var vår tur. Men när vi sen kom igång så var det ett himla sprutt i honom!
Idag hade han ett väldigt självförtoende som jag inte riktigt sett tidigare. Det var lite att han tog över ansvaret och jag var inte riktiogt beredd att dela lika. Så kanske är det en ny fas som kommer, att han är lite över modig. Idag rev han en gång, men blev inte sur eller upprörd alls. När vi kom på den igen; magiskt! Annars så var han lite låg idag mot vad jag är van vid, tog inte i för mycket och vi red på lite längre språng mellan hindren. Skötte det fint tycker jag. Vi kom in dåligt nästan varje gång på hindren på diagonalerna men ändå så lämnade han det bakom sig, om han ens merkte det, och tänkte framåt mot nästa hinder!
 
Duktig idag, men inte helt som vanligt, han gick så in i energisparläge mellan övningarna. Så det blir 3 äpplen idag. 
 
 
Efter lektionen skrittade vi av på stallplan och sen svampade vi och efter det tog jag och Lin hästarna på kvällsfika (a.k.a. äta gräs utanför stallet). Sen smörjde jag lite och så pratade jag och Lin masso. Kom hem typ samma tid som vanligt ;)
Inte lätt att fota när det finns gräs! Lite tröttis här med ser det ut som! - Foto: Jag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0