Kontador - Rakt fram

 Kontador har inte längre den fina Dyon-grimman... - Foto: Jag
 
Ikväll red vi på meddellinjen på utebanan. Blåste och var kallt! Flög till och med in godispapper på ridbanan. bochette blev rädd och hoppa till en gång precis när Lin och Solan landat efter sista språnget, då hoppa Solan till och Lin fick tugga grus. Fullblodet i damerna som spökade! Men Lin landade snyggt och satt upp igen!
 
Under framridningen fick vi inte helt till det, vet inte riktigt vad det var. Men idag red jag utan spö, så den lata fasen är kanske över. Han sov heller inte lika djupt medan vi väntade. 
 
 
 
Vi byggde upp fler hinder allt eftersom och i början var oxrarna räcken.
 
När jag red fram gjorde jag mycket volter för att känna att han var med mig. Förra veckan blev alla anridningar dåliga och ville att det skulle gå bättre idag. Och det gick fläckfritt. Vi kom in bra var enda gång. Dock drog han mot höger över oxrarna så fick jobba med det. Tror att vi kom dåligt en gång, annars var alla språng väldigt fina! Vi hoppade igenom på olika höjder, i början med räcken. till sista längde vi lite på slutet för det blev lite trångt. eller ja, det gick lite fort, han rann gärna på. på slutet hoppade vi två gånger utan sista hindert, först på kanske 70 cm och när vi kom andra gången hade Rebecka höjt upp till närmre 90cm. Kändes buslätt! Han hoppar verkligen genom kroppen och jag älskar det, för det är det Prinsen skämt bort mig med och gjort mig van vid under så många fina år. 
 
5 äpplen idag. Tyckte att han hanterade blåsten, anridningarna och att lämna de andra väldigt bra! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0