Kontador - Sitt kvar!

 
Kotten igår - Foto: Jag
 
Idag jobbade vi med en övning som var lite likadan som förra veckan. Dock med galoppbommasr. Sist  dom var framme så tuggade jag grus, så kvällens mål var enbart att hålla sig kvar på hästen. Men det gick fantastiskt!
 
Höger varv hade vi lite problem med att det gick fortare och fortare över bommarna, så det blev trångt ut. Men när jag vågade reglera honom så blev det bättre! I vänster varv = helt otroligt fin. Perfekt och jag kunde bara åka med! Jättehärligt!
 
Innan låg vi på en oval över den ensamma klossen, och det gick fint i båda varven, lite att jobba på för att komma lika fint varje gång men helt klart över godkännt!
 
Sen började vi i högervarv med att hoppa klossen och sen oxern. Åh så svårt det var att svänga!! Vi grejjade det med nöd och näppe! Gick mycket bättre med oxer till kloss. Dock kom vi lite på halvsprång på oxern men vi fixade till det snyggt ändå. Sen fick vi en andra chans i högervarv, då gick det fin fint!
 
Det mesta gick fint idag, lite finslip bara så blir det perfekt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0