Bochette - Mjukna

 Den här fina galoppen fick då inte jag till idag! - Foto Jag 
 
Idag red jag Bochette. Sist var den 1 april. Vår terminen 2015 red jag henne en del. Det var mest krig och hon gav mig så mycket värk i axlar, nacke och överrygg genom att inte vara stilla i munnen för en sekund utöver när man jobbade sidvärts. Så fick hon vila ett tag under början på 2016 pga ryggont. När hon sen kom tillbaka var hon en dröm att rida när jag red henne 1 april. jag gav henne 10 äpplen

Kotten hade busat i hagen och sträckt sig lite upptäckte de på förmiddagslektionen, så jag fick rida Bochette! Suprice! Var inte beredd på det! Tänkte att det skulle bli lite roligt iaf, men det första hon gör är att börja skaka om mig, så som det var för 1½ år sen. Suck. Så vi tjafsade en stund, tills jag bara lättade i handen och sa ta stld som du vill så får vi se vart det slutar. Och det slutade i en ganska mjuk kontakti i en låg form i skritt och trav, även om det inte var helt konstant. Galoppen däremot, vill bara glömma och gå vidare. Är så otroligt imponerad av Ingrid som tar sig runt 90 banor m ed henne! Hon har verkligen inte kroppen för sig i galoppen trotts 88 keys ox i blodet. Makalöst duktigt!
 
 
Vi jobbade med tagen bakdel på volt. i vänstervarvet ville hon gärna gå med rumpan före, men i höger blev det bättre. Hela lektionen gick väldigt snabbt! Jag är väl sådär halvnöjd. det är endå 1 år sedan vi tillbringade ett dressyrpass tillsammans och ca ett ½ år sen vi hade senaste passet som var markarbete. 
Tre äpplen!
 
 
 
Imorgon ska jag få rida någon jag inte brukar! Hejar på Horrus mest, men Korvete vore kul oxå för är så länge sen. Eller Bram som inte hoppat på länge och jag aldrig ridit! Vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0