Kontador - Banhoppmning med hjälpbommar

 Idag provade vi tävlingsoutfiten, så att allt passade utan att skava osv. Superfint tycker jaaaag, även om det inte syns så mycket! Synd bara att han inte ville stå still.... - Foto: Jag
 
Haha, hjälpbommar, inte riktigt så det funkar för Kontador!
 
Ikväll skulle vi hoppa bana som förberedelse inför söndag då vi åker ut och hoppar. 
Kontador och jag fick det tufft. Bommar är fortfarnade inte helt problemfritt för honom och jag satt löst lite då och då för att han tittade på dom. Men han hoppade jättefint på volt och när vi kom rätt och lite snävt in på oxern så fick vi kanonsprång! Travbommen funkade helt okej oxå. Men värst var räcket med galoppbom innan. Han tittade och tvekade och allt möjligt. Tur att man har ett blytugnt tram på stigbyglarna! 
 
Det blir fyra äpplen, även om han blev lite seg mellan rundorna och känslan inte riktigt var där ikväll. Blir lite nervös inför söndag ska jag säga!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0