Kontador - Pay and Jump debut!

 
 
 
Idag hoppade Kontador för första gången hemifrån. Det blev Fornboda  ca 20 min bort som blev debut platsen. 2 starter 70cm pay and jump. Och han var så himla duktig!!
 
 
När jag kom till stallet vid 8 hade han gosat in bajs i hela vänstersidan. Jag borstade ut bajs ur örat och ur ögonfransarna. Trotts att jag körde för fullt med vatten och torrshampoo så förblev han en gulvit skäck, mums. 
Men lastningen gick som på moln. 2 min tog det endast och han åkte så fint, stampade någon gång ibland bara. 
 
När vi kom fram lastade vi ur på en gång. Vi var lite tidiga så fick vänta på banskiss och sekritariat. Första minutrarna var han lite spänd, lite stenar som var läskia men sen var han coollugn hela dagen! Är så imponerad och stolt över att han kunde stå och sova med ena bakbenet mitt bland hästar hundar och människor!
 
Vi skrittade fram för hand och när det började bli lagom att ridafram tog vi oss in i ridhuset. Och där var han helt lugn oxå, förutom ett litet stökigt hör med en ponny i, men det brydde vi oss inte om. Han hade en liten andbroms i, men det gjorde inte så mycket. Här kommer lite framhoppningsklipp:
 (kommer snart!)
 
Sen gick vi ut och tittade på Anna Karin och Fleurs rundor. Kotten stoch fint och väntade. När vi sen kom in på banan blev han taggad och jag fick ett sååååååååå fint sug i bettet/handen. Heeeelt perfekt att rida på! <3 Banan var på 9 hinder varav 8an var valbar. Vi bestämde att vi skulle strunta i den läskiga regnbågslådan. Vi fick lite sidverts i hörnet innn 4an, jobbigt tyckte Kotten. Men Annika Jansson har alltid sagt att man ska gör allt för att bli felfri, det är inte 4 fel fören det är 4 fel. Så jag körde på och det ahde inte kotten något emot :)
 
 
Sen fick vi vila ett par minuter, en gammal klubbkompis red då, och sen ut igen. Då med jokerhindret, nr.8, trotts att vi sagt att vi skulle låta den vara. Men han var ju så himlans fin!! Vi fick ett stopp på det,men det är det mest nyfiknastopp jag sett! Åh så gullig han är! 
 
 
 
Är så enormt glad över hur fint det gick! Andra rundan klev han av så fint på hindren och var så avspänd och fin! Tycker att han landade i rätt galopp på många ställen där jag inte förväntat mig och han kändes bara så trygg och glad! 
 
Titta bara så fin han är!
 
 
 10 äpplen till sötehästen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0