Kontador - Tänk tävling

Kotten - Foto: Jag
 
Idag var vi bara 4 st, dom som jag är van vid, så förutsettningarna idag var bäddade för succé. And well... succé blev det!
 
 Det första Rebecka sa när vi suttit upp var att nu ska vi rida som om det vore tävling. _Hur frågade om hur vi trodde vi borde lägga upp framridning och framhoppning, hur lång tid och var fokuset skulle ligga. När vi skrittat fram fick vi 15 min att rida fram på. 
Kotten svarade inte frammåt så bra, så fick faktiskt smacka igång honom lite i traven. Övergångar och halter gick okej. Första galoppen blev lite halv seg men andra blev bättre och han började tänka mer framåt. Skrittade några minuter och galoppen efter det blev perfekt! var klar efter ca 12-13 min. 
 
Då började vi hoppa fram. Travhoppade oxern på diganolaen, fast med bakbommen som travbom så var ett räcke., samma sak med oxern vid B. Hoppade sen linjen och avslutade med mur och sen oxern på diagonalen. 2 ggr på varje. Första gången tog han inte i så mycket, men andra så överhoppade han mer. Knasig häst!
 
 
Sen blev det bana. Först hoppade vi på ca 60cm höjd och sen på 70-80 cm. Han hoppade sååå fint! Han låg på lite efter hindren men kom tillbaka fint! Ibland blev det korsgalopp men han stördes inte av det utan tänkte hela tiden framåt! Han var helt fantastisk och det var roligt att kunna rida honom och ställa krav mellan hindren! Och nör vi travade av var han sååå nöjd! Tänk att han bara är 6 år, att jag satt på honom för första gången för 37 veckor sedan, och bara ridit honom i ca 25 timmar. Jag blir så stolt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0